måndag 22 augusti 2011

Matematikkurs på g!

Nu har det verkligen kommit grus i ögonen och det blir kämpigt att hålla sig vaken i någon timme till men det ska nog gå :) Idag har det nästan rullat igång som vanligt men vi hade ändå en lagom liten skara men tiden gick hyfsat fort. Men jag märker att jag fortfarande är mer trött än innan semestern men det är bara att bita ihop, snart är man inne i det igen.

Idag fick jag även lite information och litteraturlista till kursen jag ska läsa nu under hösten. Blev i förra veckan tillfrågad av min chef om jag ville läsa en matematikkurs på 7,5 hp via högskolan i Trollhättan. Självklart sa jag ja (ser till att nappa på alla utbildningsmöjligheter som erbjuds) Denna kurs är tydligen den första av fyra kurser som ska kopplas samman med den nya läroplanen som nu ska vara inriktad på olika ämnesområden. Första kurstillfället är om 2½ vecka så jag ska gå in till chefen imorgon och kolla över om alla böcker finns på jobbet eller om vi ska beställa hem dem. Har ju redan fått "läxa" till första tillfället :)

Är väldigt peppad på det här i alla fall och ska verkligen lägga manken till för att göra så bra i från mig som möjligt!

2 kommentarer:

  1. Matematik för förskolan eller? För den andra matten har du ju?

    SvaraRadera
  2. Åh, vad duktig du är! Jag måste också börja plugga snart igen, för att få undervisa i alla ämnen liksom.. Jag är dock inte lika taggad dom du verkar vara! Kram Sofie

    SvaraRadera