onsdag 14 september 2011

Think outside the box

Kom och tänka på en sak idag i en situation jag befann mig i och det är hur färgad man blir av sin yrkesroll. Ibland får man stanna upp och faktiskt tänka till att det finns andra sätt att se på saker. Jag kan i min yrkesroll har en uppfattning men ha en annan som privatperson/ förälder eller dylikt. Och det har man all rätt att ha men det viktigaste är ju att man kan tänka sig in i situationerna utifrån de olika sätten att se på det! Man måste vara ödmjuk och visa hänsyn och förståelse för alla tänkbara sidor som kan finnas. Förstår att detta kan verka väldigt flummigt för er men av hänsyn så kan jag nog inte gå in på mer detaljer än så här, men jag vill påminna alla att inte vara så färgade av sitt eget synsätt eller situation utan faktiskt think outside the box ibland. Det har man mycket vunnet på!

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och bara vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar